وزیر ورزش و جوانان گفت: در ورزشگاه آزادی بدون وقفه کار می‌کنند و طی بازدیدی که من، تاج و دوستان رسانه‌ای از ورزشگاه داشتیم، کار سنگین و مسئولیت آور است. قرار نیست کاری انجام دهیم که خدای نکرده فردا از دماغ یکی از تماشاگران خونی بیاید.

شبیه‌سازی VAR در حضور وزیر ورزش / هاشمی: ایمنی "آزادی" را فدای سرعت نکنیم

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان به همراه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال از ساعت ۱۰ صبح امروز در مرکز ملی فوتبال جهت بازدید از تمرین تیم ملی جوانان و اتاق VAR حضور پیدا کرد. او پس از خروج از تمرین تیم ملی به اتاق VARرفت تا از جزئیات استفاده از این سیستم با خبر شود. موعود بنیادی فر یکی از داوران کشورمان که مجوز AFC را دریافت کرده است، توضیحاتی در خصوص استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی ارائه کرد.

بنیادی فر در حضور رئیس فدراسیون و وزیر ورزش گفت: ما سه نوع آفساید داریم که در دو نوع آن که یکی کسب منفعت و دخالت در بازی حریف است داور برای تصمیم نهایی باید خودش صحنه را بازبینی کند و معمولا داوران برای مردود یا قبول کردن یک گل باید حتما خود داور صحنه را ببیند.

پس از آن موعود بنیادی فر، پیام حیدری و سعید قاسمی در حضور مهدی تاج و کیومرث هاشمی استفاده کردن از دستگاه VAR را شبیه سازی کردند تا وزیر ورزش از جزئیات این سیستم مطلع شود.

وزیر ورزش و جوانان در اتاق VAR ورزشگاه آزادی گفت: یک سال پیش کمتر کسی باور می‌کرد که VAR وارد فوتبال کشور شود اما در چند بازی محدود این اتفاق افتاد و اعلام شد که دولت مصمم است که کمک کند که فوتبال ما صاحب VAR شود.

هاشمی افزود: این سیستم به توسعه فوتبال کمک می‌کند و ما نمی‌توانیم از تکنولوژی بی‌بهره باشیم. یکی از نکات اصلی این مساله،  آموزش است و دوستان دارند زحمت خود را می‌کشند و این جای تقدیر دارد.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: بحث فرهنگ استفاده از VAR نکته بسیار مهمی است و بازیکنان و کادرفنی ما نسبت به موارد مشمول استفاده از VAR باید آگاه شوند. یکی از اهداف آوردن VAR این است که از صحنه‌های ملتهب جلوگیری شود.

کیومرث هاشمی در ادامه درباره وضعیت ورزشگاه آزادی گفت: اگر بخواهیم این ورزشگاه به استانداردهای لازم برسد نیاز به تامین اعتبارات مالی دارد. بودجه‌ای برای این منطور در سال ۱۴۰۳ تعیین کردیم که رقم کمی نیست. قویترین پیمانکار کشور را که قویترین پروژه ها را مدیریت می کند یعنی قرارگاه خاتم الانبیا را برای این کار آوردیم که قبل از این که قراردادی منعقد شود کار را شروع کرده است. یک اکیپ ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفره هر روز زیر گرمای شدید کار می کنند. تاج در جریان است که چقدر در این خصوص جلسه داشتیم تا لیگ حرفه ای داشته باشیم. امتداد لیگ حرفه ای ما نمایندگان ما در جام باشگاه های آسیا هستند.

او ادامه داد: یکی از بحث هایی که به این موضوع کمک می کند دو تیم استقلال و پرسپولیس بود که سال ها مالکیت مشترک آنها را دولت و وزارت ورزش برعهده داشت. الان در ورزشگاه آزادی بدون وقفه کار می کنند و طی بازدیدی که من، تاج و دوستان رسانه‌ای از ورزشگاه داشتیم، کار سنگین و مسئولیت آور است. قرار نیست کاری انجام دهیم که خدای نکرده فردا از دماغ یکی از تماشاگران خونی بیاید. بنابراین ضمن سرعت دادن به کار باید ایمنی لازم را نیز داشته باشد. امیدوارم این کار در زمان خود صورت بگیرد، هر چند فدراسیون فوتبال نیز در این زمینه تمهیداتی فراهم کرده که حتی اگر یک یا چند بازی هم در آن جا انجام نشود ما ایمنی را فدای سرعت نکنیم.

وی گفت: دولت این اعتقاد را دارد که کمک کند تا آزادی، ورزشگاه خوبی شود. هر چند کارهای اداری و قانونی آن انجام شده که امیدوارم در دولت جدید استمرار داشته باشد که می تواند سرانه ملی تهران را دو برابر افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
    1 0
    خيلي هم عالي...